Musikertilmelding
Skriv til os

Pressemeddelelse

Stanley Møller (Onkel Stanley), Rie Rasmussen & Klaus Kjellerup (Onkel Tjelly)
Forrygende Live-succes gav DmD mod på at lave CD igen:

"SOM REGEL ER VI GLADE …"
FØRSTE NYE ALBUM I 6 ÅR

Efter at have gennemført et stort come-back på live-scenen i årene 2001-2003, med en overrumplende stor publikums-tilstrømning og et væld af udsolgte koncerter, er det rutinerede popband Danser med Drenge nu klar med "Som regel er vi glade …" - bandets første album med nye sange i 6 år.

Albummet rummer 10 nye, stærke sange til det danske sang-katalog, skrevet af en af DK’s dygtigste pop-sangskrivere, DmD’s kapelmester Klaus Kjellerup, assisteret af hans kollega & barndomssven, Stanley Møller - og de er fremført på smukkeste vis af en af landtes mest sjælfulde sangerinder, Rie Rasmussen.

Alle sangene på albummet sprudler af livsmod, spilleglæde, humor, optimisme og en stærk vilje til overlevelse i hårde tider. For hårde tider har der været - dem har DmD selv mærket kraftigt, dengang de skulle rejse sig og kæmpe videre efter sangerinde Philppa Bulgins tidlige død i 1994. Men gode tider kommer altid igen - det er DmD’s motto, og det er netop dén optimisme, som løber som en rød tråd gennem hele albummet. "Som regel er vi glade …" er simpelthen en slags drejebog i, hvordan mennesker kan vende tilbage efter en krise her i livet - og være både klogere og stærkere end nogensinde …

DmD var som alle deres kolleger ramt af CD-branchens aktuelle krise - og besluttede derfor ved årtusindeskiftet at fortsætte som et 100% live-band, og ikke at udgive flere nye CD’er. Men den efterfølgende succes på live-scenen med 300.000 tilhørere ved 120 koncerter fik bandet til at ændre mening. Alle, der har været til stede ved en DmD-koncert, har oplevet stemningen af livsglæde både på scenen og blandt DmD’s publikum - som efterhånden kender alle sangene og skråler løs på dem sammen med bandet. "Publikum har givet os så mange fantastiske oplevelser ved koncerterne, at vi måtte give dem noget igen. Og langsomt begyndte de nye sange at tage form" siger Klaus K. At forhåndsinteressen er stor hos DmD’s fans, kan man aflæse på bandets meget underholdende website: www.dansermeddrenge.dk

Stilen på albummet er den velkendte DmD-stil: Stor dansk kvalitetspop med stærk rytmisk inspiration fra latin- og reggaemusik, som har rødder tilbage til 80-ernes hitorkester, Tøsedrengene - der i sin tid blev stiftet af Klaus K & Stanley. De to "gamle onkler", som de kaldes af gruppens fans, flankerer den dejlige sangerinde, Rie Rasmussen, som aftvinger stor respekt for sin vokal - både ved koncerterne og på albummet. De øvrige medvirkende er DmD’s faste guitarist, Steffen "Pastor" Qwist & keyboardmand Morten "Oberst" Bolvig plus et hav af DmD’s gamle musikervenner. Lyt selv … !

Danser med Drenge tager på en kort koncert tour med de nye sange i oktober-novemer 2003 - og en større tour i 2004. Se tourplan på: www.dansermeddrenge.dk/koncerter/koncerter.htm

© 2001 MusikLinien