ONE NIGHT OF SIN - BIG FAT SNAKE

Et af Danmarks bedste rockbands udsender Elvis og Roy Orbison sange.

Big Fat Snake er på vej med nyt album og koncert på DVD til august. Både CD og DVD er meget specielle idet bandet denne gang udgiver deres versioner af klassiske Elvis og Roy Orbison hits, blandet med nogle af deres egne store hits. Optagelserne er fra den forrygende koncert "One Night Of Sin", som Big Fat Snake gav på værket i Randers, 7. april 2003. Til denne unikke koncert havde "slangerne" fået selskab på scenen af legendariske TCB Band, som tidligere har spillet for både Elvis og Roy Orbison. Elvis' originale korsangerinder Sweet inspirations var også med, og resultatet blev en drøm af en koncert, hvor Big Fat Snake virkelig viste deres overflod af musikalitet og rockånd.

"One Night Of Sin" byder også på en helt ny sang som Elvis Presleys bassist, Jerry Scheff oprindelig skrev til Elvis . "Kongen" døde desværre inden, den nåede at blive indspillet , men på "One Night Of Sin" kan alle høre Anders Blichfeldt synge nummeret "Fire Down Below", og Jerry Scheff spiller naturligvis bas på numret.

Den verdensberømte guitarist James Burton fra TCB Band var meget begejstret for Big Fat Snake efter koncerten: "Det er et forrygende band, der ville have gode muligheder i USA og resten af verden, helt klart et band jeg gerne arbejder sammen med igen på et senere tidspunkt". James Burton er en mand der ved hvad han taler om, og selv er eftertragtet. Elvis tog selv telefonen og ringede til James for at få ham til at samle et band, da han var færdig med at indspille film i slutningen af 1968. Også for bossen Bruce Springsteen, var James Burton en primær årsag til at han sagde ja til at medvirke i "Black & White Night" koncerten med Roy Orbison i 1984, og Hank Marvin har også hentet stor inspiration fra James Burton.

"One Night Of Sin" er en musik oplevelse af meget høj klasse som kan nydes fra august, hvor den udgives både på DVD med CD'en som bonus og på CD alene.

Med venlig hilsen / Best Regards
Stig Ulrichsen